El riu Frainós i els seus molins a Benilloba, tercera ruta del Programa de Senderisme.

Continua el programa de senderisme de la Diputació d'Alacant i la FEMECV en aquesta ocasió visitant la comarca del Comtat on s'ha recorregut un sorprenent itinerari on hem comprovat l'enginy de l'home al llarg dels anys per a aprofitar els salts d'Aigua.
Equip de comunicació

La ruta comença en l'entrada de Benilloba, per una pista ens dirigim cap al riu Frainós on seguim el llit amb una vegetació exuberant de ribera, passant per un antic molino particular i en un estat acceptable de conservació, creuem el va riure per un pont de troncs sense cap problema per a continuar pel llit aprofitant l'ombra i la frescor per a començar la pujada a l'alt de la Condomina.

Quan eixim de la influència del va riure i anem agafant altura comencem a tindre unes vistes meravelloses de tota la zona, on s'albira la Serra d'Aitana, Serrella, Serra d'Almudaina, Benicadell, Port d'Albaida, Montcabrer, Barranc del Sinc, Font Roja, Serra de Plans, Port de Confrides i amb els seus frondosos boscos mediterranis. Tornem cap al poble per a arribar al Molí del Salt, que en la seua última etapa de vida va estar dedicat a la producció elèctrica. En aquest punt contemplem el magnífic salt d'aigua i congost amb els seus gorgs. Tornem sobre els nostres passos i arribem a Benilloba per a acabar la ruta.

El valor patrimonial i ecològic és molt elevat ja que aquesta zona té una exuberant vegetació tant en la zona d'aigua com de bosc mediterrani, a part de tota la infraestructura d'aqüeductes en pedra i altres construccions hidràuliques per a donar servei als molins. Una bonica excursió que sorprén pel seu patrimoni i vegetació de ribera, amb unes vistes meravelloses de la línia de serres que voregen el Comtat.

La ruta va estar molt ben conduïda i organitzada pels voluntaris del Club de Montaña Reto 8000.

Següent ruta: La Ruta de l'Aigua a Sella el pròxim 17 de setembre 2023.